Қазақстан Республикасында ТжКБ білім беру бағдарламаларын әзірлеуге модульдік-құзыреттілік тәсіл (модульдік оқу бағдарламасы)

Оглавление

Бөрібеков Қ.Қ.

Білім беруді дамытудағы жаңа тәсілдер туралы

техникалық және кәсіптік білім беру бағдарламалары

Қазақстан Республикасында

 

Қазақстан Республикасындағы ТжКБ бойынша білім беру бағдарламаларын әзірлеуге модульдік-құзыреттілікке негізделген тәсіл

(модульдік оқу бағдарламасы)

Ұлттық біліктілік жүйесін (2011 ж.) әзірлеу және қабылдау үшін нормативтік-құқықтық база құрылғаннан бергі соңғы жылдар, сондай-ақ Қазақстан Республикасында қызметін жүзеге асыратын трансұлттық компанияларға жергілікті мамандарды жұмысқа қабылдаған кезде міндетті біліктілік сертификатын ұсыну талабы. , яғни нақты жұмысқа үміткердің кәсіби құзыреттілігін растайтын құжат.

ТжКБ жүйесінің мамандары Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің басшылығымен білім беру бағдарламаларының құрылымы мен мазмұнын, дәстүрлі пәндік циклден оқу жоспарлары мен бағдарламаларын құрастыру тәртібін қайта қарауды белсенді түрде зерттеп, жұмыс істей бастады. болашақ кәсіптік қызметтің (құзыреттердің) жекелеген түрлерін жүзеге асыруға бағытталған оқу модульдерін қалыптастыруға техникалық және арнайы пәндердің мазмұнын және оқу-өндірістік жұмыс түрлерін сипаттайтын тәсіл.

Нәтижесінде 2013-2015 жылдарға GIZ (Германия), Британдық Кеңес (Ұлыбритания), Pearson Education (Ұлыбритания), JAMK (Финляндия), LD (Германия), TAFE (Австралия) сияқты шетелдік ұйымдардың сарапшыларын тарта отырып, , Nanyang Polytechnic (Сингапур) ), Саит политехникалық университеті Оңтүстік Альберта (Канада) және RIPO (Беларусь) модульдік-құзыреттілік тәсілге негізделген 45 мамандық бойынша білім беру бағдарламаларын әзірледі.

Шетелдік тәжірибені зерделеу және жұмысшылар мен орта буын мамандарын даярлаудың білім беру бағдарламаларын әзірлеу бойынша шетелдік сарапшылармен бірлескен жұмыс әр елде модульдік бағдарламалардың құрылымы мен мазмұнын анықтауға әртүрлі көзқарастар бар екенін көрсетті.

«Кәсіпқор» холдингі» КЕАҚ-ның жаңа білім беру бағдарламаларын құру бойынша бірлескен жұмыс тәжірибесін талқылай отырып, Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі шешім қабылдады;

— жаңа 2016-2017 оқу жылынан бастап еліміздің колледждерінде ТжКБ-ның 45 мамандығы бойынша жоғарыда аталған жаңа білім беру бағдарламаларын енгізуді бастау;

— 2016-2018 жылдарға арналған модульдік-құзыреттілік тәсіл негізінде орта буын мамандары мен жұмысшыларын даярлаудың барлық бұрын әзірленген оқу жоспарлары мен бағдарламаларын жаңарту, яғни қайта қарау.

Неліктен «Кәсіпқор» холдингі» КЕАҚ ағымдағы жылы жаңа білім беру бағдарламаларын енгізуді көздейтін ТИПО колледждерінің жетекші қызметкерлерінің біліктілігін арттыру курстарын ұйымдастырды. Осы біліктілікті арттыру бағдарламасы аясында биылдың өзінде еліміздегі колледждердің 2600-ден астам техникалық және арнайы пән оқытушылары мен өндірістік оқыту шеберлері қайта даярланатын болады.

Техникалық және кәсіптік білім берудің білім беру бағдарламаларын әзірлеудің модульдік-құзыреттілік тәсілінің ерекшеліктері, оған сәйкес ТжКБ білім беру ұйымдарының үлгілік оқу жоспарлары мен бағдарламаларын жобалауға дәстүрлі көзқарасты қайта қарау басталды.

 

Модульдік оқу бағдарламасы— бір мамандық шеңберінде кәсіби қызметтің жекелеген түрлерін орындауға қажетті білім, білік және дағдыларды меңгеруге бағытталған білім беру бағдарламасының бөлігі.

Модульдік оқу бағдарламасының мазмұны аяқталған оқыту кезеңдері түрінде берілген.

Модульдік тәсілменкәсіптік қызметтің (құзыреттің) әрбір түрі бойынша білім беру бағдарламаларын әзірлеу үшін жеке модуль әзірленеді.

Жұмыс оқу жоспарындамамандыққа сәйкес әрбір модульдің тізбесі мен көлемі, оларды оқу тәртібі, оқу сабақтарының түрлері және арақатынастағы бақылау нысандары анықталады; колледждегі теориялық сабақтар – 40%, кәсіпорындағы практика – 60% (пайызы мамандыққа байланысты).

Модульдік оқу бағдарламасыколледж түлектеріне бірнеше біліктілікті меңгеруге және еңбек нарығында мобильді және сұранысқа ие болуға мүмкіндік береді.

Әзірлеушілер алдына қойылған мақсаттарға, міндеттерге және күтілетін оқу нәтижелеріне байланысты модульдік білім беру бағдарламалары құрылымы мен мазмұны бойынша бір-бірінен ерекшеленуі мүмкін.

Кейбір елдердеәдіскерлер жалпы техникалық және арнайы пәндер оқытушысының жұмысын жоспарлауды ұйымдастыру үшін модульдік тәсілді қолданады. Жеке арнайы пәндердің оқу жоспарлары функционалдық қызметтің (құзыреттердің) жекелеген түрлерін оқытудың толықтығын қамтамасыз ету үшін тақырыптар мен бөлімдердің мазмұнына сәйкес жеке модульдерге құрылады. Мұндай модульдердің қосындысы бір біліктілік бере алады. Бұл тәсіл оқу жұмысының жекелеген пәндері мен түрлерін оқытудың модульдік технологиясы ретінде қарастырылады. Мысалы, Германия, Ұлыбритания колледждерінде қолданылатын модульдік бағдарламалар көп жағдайда біліктілік алу үшін қажетті әрбір құзыреттілікке (бір біліктілік шеңберінде орындалатын әрекет түрі) әзірленеді.

 

Сингапурда, Австралияда, Канадада, Норвегияда, Финляндияда және басқа да бірқатар елдердемодульдік бағдарламалардың құрылымы мен мазмұнының сипаттамасы оларды әрбір біліктілік бойынша әзірлеу қажеттілігін қарастырады. Әрбір модуль біліктілігі үшін күтілетін оқу нәтижелері мен бағалау критерийлері сипатталған.

Оқыту нәтижелері —бұл оқушылардың оқу әрекеті нәтижесінде нені білетінін, не істей алатынын немесе не істей алатынын анықтайтын мәлімдемелер. Оқыту нәтижесі біліктілікке қол жеткізетін оқу модульдерінде қалыптасқан құзыреттер жиынтығы болып табылады.

Бағалау критерийлері —құзыреттілік талаптарына сәйкестігі бойынша оқыту нәтижелерін бағалау бойынша шешім қабылдауға арналған модульдер бойынша оқу қызметінің негізгі түрлерінің тізбесі.

Бұл мазмұнды елдердемодульдік оқу бағдарламасы оқытудың аяқталған кезеңдері түрінде ұсынылған және біліктілікті аттестациялау және еңбекке кіру мүмкіндігімен бір мамандық шеңберінде кәсіби қызметтің (біліктіліктің) жекелеген түрлерін орындау үшін қажетті білімдерді, дағдыларды және дағдыларды меңгеруге бағытталған нарық.

Қазақстан Республикасының Еңбек кодексіне сәйкес білімі мен біліктілігі (арнайы білім және кәсіптік дайындық) туралы құжаттың болуы ғана адамның бәсекеге қабілеттілігіне және еңбек нарығына шығу мүмкіндігіне кепілдік береді.

Сондықтан Қазақстанда білім беру бағдарламаларын әзірлеуге модульдік-құзыреттілік тәсілді енгізу сұранысқа ие және келешегі зор.

Колледждердің инженерлік-педагогикалық қызметкерлері мен жұмыс оқу жоспарлары мен бағдарламаларын әзірлеушілерге түсінікті болу үшін мен бірнеше мысал келтіремін:

Сала: «Құрылыс»

ҚР ҰҚК кәсіби стандартыҚұрылыс жұмыстарының ерекше түрлерін ескере отырып: «Ғимараттар мен құрылыстарды салу және пайдалану» мамандығы бойынша кәсіптік қызметтің кемінде бес түрін (әрлеу жұмыстары бойынша маманданумен, 5 біліктілікті алумен) немесе арнайы осы мамандық бойынша модульдер. Яғни, келесідей жұмыс жасаңыз:

  • сылақшы
  • суретші
  • шебер әрлеуші ​​(плиткашы мен плиткашы жұмысын орындау мүмкіндігімен)
  • әрлеуші ​​техник
  • 5-деңгейдегі кіші технолог құрылысшы

Білім беру оқу жоспарлары мен жоспарларының құрылымы мен мазмұны кәсіби стандарттардың талаптарына немесе біліктілік талаптарына және тапсырыс беруші-жұмыс берушінің тілектеріне сәйкес анықталады.

Жұмысшы білім беру бағдарламалары мен оқу жоспарларын әзірлеу кезінде,Белгілі бір жұмыс беруші-тапсырыс берушінің талаптарын және осы мамандық бойынша оқу мерзімін негізге ала отырып, қызметтің жалпы кәсіби сипатының тағы үш қосымша модулін қарастыруға болады: (Еңбекті қорғау және жұмысты қауіпсіз ұйымдастыру», «Жабдық, әрлеу жұмыстарында қолданылатын механизмдер мен құралдар», «Өңдеу жұмыстарында қолданылатын шикізат пен материалдар). Сонда осы мамандық бойынша білім беру бағдарламасы кемінде 8 модульден (әзірлеушінің қалауы бойынша) тұрады.

Оқуды аяқтағаннан кейіноқу жоспарының барлық модульдері біліктілік сертификаттау орталықтарында емтихан (тест) тапсыру, сертификат алу және еңбек нарығына шығу мүмкіндігін қарастырады. Және бұл ережелерді «Бақылау өлшем материалдары» бөлімін, яғни біліктілікті бағалау және аттестаттау бойынша тест тапсырмаларын әзірлеу кезінде де ескеру қажет.

Арнайы модульдерді бөліңізқысқа мерзімді оқытуды, қайта даярлауды және біліктілігін арттыруды ұйымдастыру үшін пайдаланылуы мүмкін, өйткені модульдер дербес болып табылады және белгілі бір нәтижелерге (құзыреттіліктерге) қол жеткізген кәсіби дайындық курстарын білдіреді.

Сала: «Қызмет көрсету саласы»

ҚР ҰҚК кәсіби стандартымамандығы бойынша: «Тамақтандыруды ұйымдастыру» осы мамандық шеңберінде кәсіби қызметтің (құзыреттердің) келесі төрт түрін (аспаз, кондитер, даяшы және бармен) жүзеге асыруды қарастырады.

Кәсіби қызметтің (құзыреттің) әрбір түрі үшін жеке модульдер әзірленеді. Олар оқу-жаттығу кезеңін аяқтады.

Білім беру бағдарламасы«Қоғамдық тамақтандыру» мамандығы бойынша бұл жағдайда кемінде төрт арнайы, мазмұнды-бағдарланған кәсіптік оқыту модулін қамтуы керек.

Осы мамандық бойынша білім беру бағдарламаларын әзірлеудің модульдік-құзыреттілік тәсілімен кәсіби стандарттардың талаптары (маман құзыретіне қарай), оқытудың мазмұны мен ұзақтығы негізінде тағы үш қосымша модуль қарастырылуы мүмкін: ( «Қоғамдық тамақтандыруды ұйымдастырудың жабдықтары мен механизмдері», «Қоғамдық тамақтандыруды ұйымдастыруға арналған шикізат пен материалдар», «Еңбекті қорғау және еңбекті қауіпсіз ұйымдастыру техникасы»).

Осылайша, «Тамақтануды ұйымдастыру» мамандығы бойынша жұмыс оқу жоспары мен жоспарын жасау кезінде кәсіптік оқытудың кемінде 8 модулін қарастыруға болады.

Осы білім беру бағдарламасының барлық модульдерін игергеннен кейін студент: — кемінде төрт біліктілік алу мүмкіндігіне ие болады;

— «Қоғамдық тамақтандыру» мамандығы бойынша қызмет көрсету саласында жұмысқа орналасу мүмкіндігі артады.

Филиалы: «Машина жасау»

кәсіби стандарт,«Өнеркәсіптегі машиналар мен жабдықтарды пайдалану» мамандығы бойынша Қазақстан Республикасының Ұлттық біліктілік жүйесін (бұдан әрі – ҚР ҰБК) енгізу шеңберінде әзірленді және бекітілді.

Ол осы мамандық шеңберінде кәсіптік қызметтің (құзыреттің) кемінде үш түрін жүзеге асыруды көздейді. Яғни, келесідей жұмыс жасаңыз:

  • Механикалық құрастыру жұмыстарының слесары
  • Слесарь, машиналар мен жабдықтарды жөндеуші
  • Техника – механика

Оқытуды ұйымдастырубұл мамандық бойынша оқу жоспарлары мен жоспарлары кәсіби стандарт/біліктілік талаптары негізінде жасалады.

Білім беру бағдарламасы«Өнеркәсіптің машиналары мен жабдықтарын пайдалану» мамандығы бойынша кәсіптік оқытудың кемінде үш мазмұнды-бағдарлы арнайы модульдері қамтылуы тиіс.

«Өнеркәсіптің машиналары мен жабдықтарын пайдалану» мамандығы бойынша кәсіптік стандарттың/біліктілік талаптарының (маманның құзыретіне) негізінде және оқу мерзіміне байланысты барлық типтерге ортақ тағы төрт модуль қарастырылуы мүмкін. көрсетілген біліктілік бойынша кәсіби қызмет (құзыреттілік): («Материалтану», «Сантехника», «Өндірістік жабдықтар мен механизмдер», «Еңбекті қорғау және жұмысты қауіпсіз ұйымдастыру»). Сонда бұл мамандық бойынша білім беру бағдарламасы кемінде 7 модульден тұратын болады.

Оқуды аяқтағаннан кейіноқу жоспарының барлық модульдері бойынша біліктілікті сертификаттау орталықтарында емтихан тапсыруға болады. Сертификаттау орталықтарында сертификат алу еңбек нарығына шығуға мүмкіндік береді.

 

Осылайша,Модульдік құзыреттілік тәсілі негізінде әзірленген жаңа білім беру бағдарламалары мыналарға мүмкіндік береді:

  • қолданыстағы білім беру бағдарламаларының (жалпы гуманитарлық, әлеуметтік-экономикалық және жалпы кәсіптік пәндер) іргелі сипатын сақтау;
  • кәсіби стандарттарда көрсетілген кәсіби құзыреттерді қалыптастыру үшін арнайы пәндер блогын оқу модульдеріне реформалау;
  • студенттерді тиісті біліктілік бойынша колледждерде оқыту үшін модульдік бағдарламаларды біріктіру;
  • жеке модульдер кадрларды курстық оқыту, қайта даярлау және біліктілігін арттыру үшін пайдаланылуы мүмкін;
  • модульдерге дуальды оқыту технологиясын қолдану бойынша практикалық сабақтарды енгізу.

Қосымша

 

Модульдік бағдарламалардың мазмұнын сипаттау және құрылымын жобалаудың үлгілік формалары

 

 Мамандығы ___________________________ Біліктілік:

1) ________________, 2) ________________, 3) ______________________,

4) _____________________________, 5) ___________________________.

  • «Ғимараттар мен құрылыстарды салу және пайдалану» мамандығы бойынша әрлеу жұмыстары бойынша мамандану мысалында модульдер бойынша кәсіби құзыреттер мазмұнының құрылымдық сипаттамасы.
Біліктілігі бар модульдердің атауы

/құзыреттілік

(ТБК классификаторының кодтары)

Бөлім атаулары

және оқу модульдерінің тақырыптары (жалпы кәсіптік және арнайы пәндер, өндірістік оқыту және кәсіптік практика)

қалыптасты

құзыреттілік/оқу нәтижелері (модульдік бірліктер)

(Білім, дағды, дағды

Сауатты болыңыз)

Оқу уақытының көлемі

сағатта/кредитте

Сылақшы

(біліктілік деңгейін көрсетіңіз)

Жалпы кәсіптік және арнайы пәндердің бөлімдері мен тақырыптарының атауы Білім, қабілет, дағды

Құзырлы болыңыз:

Өндірістік оқыту бөлімдерінің және тақырыптарының атауы Білім, қабілет, дағды

Құзырлы болыңыз:

Кәсіби практиканың бөлімдері мен тақырыптарының атауы Білім, қабілет, дағды

Құзырлы болыңыз:

Суретші

(біліктілік деңгейін көрсетіңіз)

Жалпы кәсіптік және арнайы пәндердің бөлімдері мен тақырыптарының атауы Білім, қабілет, дағды

Құзырлы болыңыз:

Өндірістік оқыту бөлімдерінің және тақырыптарының атауы Білім, қабілет, дағды

Құзырлы болыңыз:

Кәсіби практиканың бөлімдері мен тақырыптарының атауы Білім, қабілет, дағды

Құзырлы болыңыз:

Шебер әрлеуші ​​(плиткалар мен қаптауды орындау мүмкіндігімен) Жалпы кәсіптік және арнайы пәндердің бөлімдері мен тақырыптарының атауы Білім, қабілет, дағды

Құзырлы болыңыз:

Өндірістік оқыту бөлімдерінің және тақырыптарының атауы Білім, қабілет, дағды

Құзырлы болыңыз:

Кәсіби практиканың бөлімдері мен тақырыптарының атауы Білім, қабілет, дағды

Құзырлы болыңыз:

Өңдеу техникі (біліктілік деңгейін көрсетіңіз) Жалпы кәсіптік және арнайы пәндердің бөлімдері мен тақырыптарының атауы Білім, қабілет, дағды

Құзырлы болыңыз:

Өндірістік оқыту бөлімдерінің және тақырыптарының атауы Білім, қабілет, дағды

Құзырлы болыңыз:

Кәсіби практиканың бөлімдері мен тақырыптарының атауы Білім, қабілет, дағды

Құзырлы болыңыз:

Кіші технолог – құрылысшы (біліктілік деңгейін көрсету) Жалпы кәсіптік және арнайы пәндердің бөлімдері мен тақырыптарының атауы Білім, қабілет, дағды

Құзырлы болыңыз:

Өндірістік оқыту бөлімдерінің және тақырыптарының атауы Білім, қабілет, дағды Құзіретті болу үшін:
Кәсіби практиканың бөлімдері мен тақырыптарының атауы Білім, қабілет, дағды

Құзырлы болыңыз:

 

Әрбір біліктілік және модульдер үшін күтілетін оқу нәтижелерін анықтау және бағалау критерийлерін әзірлеу қажет.

Біліктілік/модуль Оқыту нәтижесі Бағалау критерийлері
  • Өндірістік оқыту және кәсіптік практика бойынша модульдік оқыту бағдарламасының құрылымы мен мазмұны
Кәсіби біліктілік/құзыреттілік кодексі Оқу модульдері (оқу-өндірістік жұмыстың тақырыптары мен түрлері) Қалыптасқан еңбек дағдылары/оқу нәтижелері/құзыреттіліктері Оқу уақытының көлемі

сағаттарда

/қарыздар

Барлығы

Оқу жоспарының құрылымы мен мазмұны.

«Пәннің/өндірістік оқыту және практиканың модульдік оқу жоспарының мазмұны» бөлімінде оқытуды бағалау критерийлерін сипаттау қажет.

Әрбір модуль мен пән бойынша қалыптасқан құзыретті анықтау кезінде «Техникалық және кәсіптік білім беру мамандықтары бойынша үлгілік оқу жоспарлары мен білім беретін оқу бағдарламаларын, кіріктірілген білім беру бағдарламаларын әзірлеу әдістемесін (Білім және кәсіптік білім беру министрлігінің бұйрығы) ескеру қажет. Қазақстан Республикасының 2013 жылғы 3 қарашадағы No 446 Ғылым)» құзыреттерін сипаттау тұрғысынан.

Ескерту:Үлгілік оқу жоспарының алдында модульдік оқу жоспарын қолданудың жұмыс оқу жоспарларын әзірлеушілерге неғұрлым егжей-тегжейлі түсінік беру үшін үлгілік оқу жоспарын (дәстүрлі пәндік-циклдік нысан) қолдану мүмкіндігін түсіндірме жазбада (алғы сөзде) көрсету қажет. құзыреттілікке негізделген тәсіл, сондай-ақ белгілі бір оқу орнындағы IPR арасындағы оқу жүктемесін есептеу және бөлуге қатысатын ұйымдастырушылар (менеджерлер).

Үлгілік оқу жоспарының ұсынылатын нысаныТжКБ бойынша «Жалпы ережелер» Қазақстан Республикасының Мемлекеттік білім беру стандартында көрсетілген оқу жоспарларының үлгілері негізінде әзірленген.

Типтік оқу жоспарының құрылымы мен мазмұнын жобалау үлгісімодульдік оқыту технологиясын енгізуге арналған (2-қосымша).

2-қосымша

оқу жоспары

модульдік оқыту технологиясы бойынша кадрларды оқытуды ұйымдастыру туралы

(модульдік білім беру бағдарламалары бойынша) _________________________________________________________________ мамандығы бойынша

Біліктілік: 1) _____________________, 2) ________________________,

3) ____________________, 4) ___________________________________

Оқу ұзақтығы _________ жалпы орта білім негізінде

Көрсеткіштер

белгілеу

Аты

циклдар, пәндер және мүмкін модульдер

(құзыреттілік/біліктілік кодын көрсете отырып)

(GKZ — TVE классификаторынан)

 

Бақылау нысандары Оқу уақыты сағатпен/кредитпен
Семестр бойынша бөлу Тесттер саны Барлығы Олардың ішінен Курстар мен семестрлер бойынша бөлу
емтихандар офсет Курстық жоба Теориялық дайындық Практикалық оқыту Курс 1 2 курс 3 курс
1 2 3 төрт бес 6 7 8 тоғыз 10 он бір 12 13 он төрт 15
OGSED 00 Жалпы гуманитарлық және әлеуметтік-экономикалық пәндер
OGSED 01
OGSED 02
OPM… Жалпы кәсіптік модульдер
PM…. Кәсіби және арнайы модульдер
СМ….
PP…. кәсіби тәжірибе
PP….
ПА….. Аралық сертификаттау
IA…. қорытынды емтихан
Міндетті білім үшін барлығы
Барлығы

* * *

 

 

Оставьте заявку и получите консультацию